Sunday, 12 November 2017

Forex trading in islamski perspektywa pokoju


106094. Rozstrzyganie o obrocie walutami w systemie FOREX i płacenie opłat za opóźnienie transakcji Czy dozwolone jest obrót walutami na rynku walutowym (forex) za pośrednictwem Internetu Jaka jest Twoja opinia na temat kartiyeet (określająca odsetki za nie korzystając z umowy w tym samym dniu) Jaka jest również Twoja opinia na temat procesu rozliczeniowego, który ma opóźnić złożenie jednego lub dwóch dni po zakończeniu umowy. Opublikowane Data: 2008-01-08 Pochwały dla Allaha. Dopuszcza się dokonywanie transakcji w walutach, jeśli transakcja jest wykonana ręcznie, a transakcja nie zawiera warunków, które określają riba, takich jak określenie opłat za opóźnienie transakcji, czyli odsetek naliczonych od inwestora, jeśli nie podjąć decyzję w sprawie umowy w tym samym dniu. Jeśli chodzi o wymianę ręką, to została ona omówiona w odpowiedzi na pytanie nr. 72210. Jeśli chodzi o opłaty za opóźnienie transakcji i obrót marżami, oświadczenie zostało wydane przez Islamską Radę ds. Ochrony Praw Fizycznych, która mówi o tym: Chwała samemu Allaha, a błogosławieństwa i pokój na tym, kogo po nim nie jest prorokiem, naszym mistrzem i prorokiem Muhammadem, a także jego rodziną i towarzyszami. Aby kontynuować: w osiemnastej sesji, która odbyła się w Makkah al-Mukarramah, w muzułmańskiej radzie Fińskiej w Muzułmańskiej Lidze Światowej, zbadał kwestię obrotu marżami, co oznacza, że klient płaci niewielką kwotę tego, co chce kupić, nazywany marginesem, a agent (bank lub w inny sposób) wypłaca resztę jako pożyczkę, pod warunkiem że umowa kupna pozostaje w imię agent jako zastaw na pieniądze, które zostało wypożyczone. Po wysłuchaniu przedłożonych badań i szczegółowej dyskusji na ten temat opinia Rady polega na tym, że transakcja ta obejmuje: 1 Radzenie sobie z kupnem i sprzedażą w celach zarobkowych, a transakcja ta odbywa się zazwyczaj w dużych waluty lub certyfikaty finansowe (akcje i obligacje) lub niektóre typy produktów, a może obejmować handel instrumentami pochodnymi, futures i indeksy głównych rynków. 2 Pożyczki, które odnoszą się do pieniędzy przekazanych przez agenta bezpośrednio klientowi, jeśli agentem jest bank lub przez osobę trzecią, jeśli agent nie jest bankiem. 3 Riba, która występuje w tej transakcji w formie opłat za opóźnienie transakcji. Odsetki naliczane są od nabywcy, jeśli nie podjął decyzji w tym samym dniu i może stanowić odsetek pożyczki lub ustalonej kwoty. 4 Komisja, czyli pieniądze, które agent otrzymuje w wyniku przez niego inwestorów (klientów), a jest to ustalony procent wartości sprzedaży lub zakupu. 5 Zastaw, który stanowi zobowiązanie podpisane przez klienta zgadzające się na opuszczenie kontraktu z agentem jako zastaw na pożyczkę, dające mu prawo do sprzedaży tych kontraktów i odzyskać pożyczkę, jeśli straty klientów osiągną określony odsetek margines, chyba że klient zwiększy zastaw w celu wyrównania spadku cen produktu. Komitet uważa, że ​​transakcja ta jest niedopuszczalna zgodnie z shareeah z następujących powodów: Po pierwsze: Obejmuje oczywiste riba, które jest reprezentowane przez dodanie do kwoty pożyczki, która nazywa się opłatą za opóźnienie transakcji. Jest to rodzaj haraam riba. Allaha mówi (interpretacja znaczenia): O wy, którzy wierzycie w strach przed Allaha i porzucajcie to, co pozostaje (należne do ciebie) od Ribay (od teraz do przodu), jeśli jesteś (naprawdę) wierzącymi. 279. A jeśli tego nie zrobisz, weź pod uwagę wojnę od Allaha i Jego Wysłannika, ale jeśli się nawrócisz, będziesz miał swoje sumy kapitałowe. Udzielaj niezgodnie z prawem (zadając więcej niż sumy kapitałowe), a nie będziesz traktowana niesprawiedliwie (otrzymując mniej niż kwoty kapitału) Po drugie: Agent oświadcza, że ​​klient musi przez niego przejąć, co prowadzi do połączenia obu dających pożyczkę za coś w zamian i płacenie prowizji, co jest równoznaczne z łączeniem pożyczki i sprzedaży w tym samym czasie, co jest zabronione w shareeah, ponieważ Wysłannik (spokój i błogosławieństwo Allaha na niego) powiedział: "Niedopuszczalne jest oddanie pożyczkę i sprzedaż w tym samym czasie hadeeth był opowiadany przez Abu Dawood (3384) i al-Tirmidhi (3526), ​​który powiedział, że jest hasan saheeh hadeeth. W tym przypadku korzystał z pożyczki, a fuqaha jednogłośnie zgodzili się, że każda pożyczka, która przynosi korzyść, jest haraam riba. Po trzecie: czynności prowadzone w ten sposób na rynkach światowych zazwyczaj zawierają wiele umów, które są haraam według shareeah, takie jak: 1 - transakcje w obligacje, które znajdują się pod rubryką riba, czyli haraam. Zostało to stwierdzone w rezolucji Zgromadzenia Islamskiego Fiqha w Dżuddzie, nie. 60, w szóstej sesji. 2 - Udział w spółkach w sposób niedyskryminacyjny. Czwarte oświadczenie Islamskiej Rady Meczistycznej Muzułmańskiej Ligi Światowej w czternastej sesji w 1415 r. AH stwierdziło, że jest to haraam zajmujący się udziałami firm, których głównym celem jest haraam, a niektóre z ich transakcji dotyczą riba. 3 - Sprzedaż walut odbywa się zazwyczaj bez ręki do wymiany dłoni, co czyni je dopuszczalne zgodnie z shareeah. 4- Radzenie sobie z opcjami i futures. Rezolucja Islamskiej Rady Fizyjnej w Dżuddzie nie (63) w szóstej sesji stwierdził, że opcje są niedopuszczalne zgodnie z shareeah, ponieważ przedmiotem zawierania tych umów nie są pieniądze lub usługi lub zobowiązanie finansowe, które jest dozwolone do wymiany. To samo dotyczy futures i obrotu indeksami. 5- W niektórych przypadkach agent sprzedaje coś, czego nie posiada, a sprzedaż tego, czego nie ma, jest zabroniona shareeah. Po czwarte: Transakcja ta pociąga za sobą szkody ekonomiczne dla zaangażowanych stron, zwłaszcza klienta (inwestora) i gospodarki ogółem, ponieważ jest oparta na pożyczaniu na nadmiar i ryzyku. Tego typu sprawy zazwyczaj polegają na oszustwie, wprowadzaniu w błąd ludzi, plotkach, gromadzeniu, sztucznej inflacji cen i szybkim i silnym wahaniu cen w celu szybkiego wzbogacenia się i uzyskiwania oszczędności w inny sposób. W związku z tym jest ona objęta nagłówkiem bogactw konsumpcyjnych ludności w sposób niezgodny z prawem, oprócz przekazywania bogactwa w społeczeństwie od rzeczywistej, owocnej działalności gospodarczej na tego typu ryzyko, które nie ma korzyści ekonomicznej i może prowadzić do poważnych zawirowań gospodarczych, które spowodują znaczne straty i szkodę w społeczeństwie. Rada radzi instytucjom finansowym, aby stosowali się do sposobów finansowania, które są przewidziane w shareeah, a które nie obejmują riba i tym podobnych, a także nie mają szkodliwych skutków gospodarczych dla klientów lub dla gospodarki w ogóle, jak partnerstwa z firmą shari i tym podobne. I Allaha jest źródłem siły. Niech Allaha posyła błogosławieństwa i pokój na Proroka Muhammada i całą jego rodzinę i towarzyszy. Koniec cytatu z Majallat al-Majma al-Fiqh al-Islami. numer wydania 22, str. 229. Prosimy Allaha, aby poprowadził nas i ciebie. I Allaah wie najlepiej.72210. W sprawie handlu walutami chciałbym wiedzieć o inwestycjach w curreny (FOREX Market). Podobnie jak teraz, bardzo często, że ludzie inwestują w Euro, aby zarobić zyski. Jeden broker utrzymuje, żebym zainwestował w euro Euro. Czy handel jest halalem walutowym. Opublikowane Data: 2005-07-08 Pochwały dla Allaha. Transakcje w walutach są dopuszczalne, o ile wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu, co umowa. Dopuszcza się sprzedaż euro za dolary, o ile wymiana odbywa się w tym samym miejscu co umowa. Ale gdy umowa dotyczy tego samego rodzaju waluty, na przykład sprzedając jeden dolar za dwa dolary, jest to niedopuszczalne, ponieważ jest to rodzaj riba. W takim przypadku powinny być równe, a wymiana musi odbywać się w tym samym posiedzeniu, co umowa, jeśli wymiana dotyczy jednego rodzaju waluty. Dowodem na to jest raport opowiadany przez Ubaadah ibn al-Saamit (Allaha z niego zadowolony), który powiedział: Wysłannik Allahu (spokój i błogosławieństwa Allaha na niego) powiedział: Złoto za złoto, srebro na srebro, pszenicę na pszenicę, jęczmień jęczmienia, daty na datę, sól do soli, jak np. podobne, ręcznie do ręki. Jeśli typy różnią się, sprzedajesz, jak chcesz, tak długo jak ręka jest w ręku. Opowiedziana przez muzułmanina, 1587 r. Mówi się w Majmoo Fataawa Ibn Baaz (19171-174): transakcje w handlu walutami, kupno i sprzedaż są dopuszczalne, ale podlega warunkom, że wymiana odbywa się ręcznie, jeśli waluty są różne. Jeśli dana osoba sprzedaje libijską walutę na rzecz amerykańskiej lub egipskiej lub jakąkolwiek rękę waluty do ręki, nic z tym nie ma nic złego, na przykład jeśli kupi pieniądze za rękę w ręku waluty libijskiej, wymieni ją w jednym posiedzeniu lub kupuje walutę egipską lub angielską itp. dla libijskiej czy jakiejkolwiek ręki waluty do ręki, nie ma nic złego w tym. Jeśli jednak nastąpi zwłoka, to nie jest dopuszczalne, a jeśli wymiana nie odbywa się w tym samym posiedzeniu, jest ona niedopuszczalna, ponieważ w tym przypadku jest ona uważana za rodzaj transakcji opartej na riba. Tak więc wymiana musi odbyć się w tym samym miejscu, ręka w rękę, jeśli waluty są inne. Ale jeśli są tego samego rodzaju, muszą spełnić dwa warunki: powinny być równe, a wymiana powinna odbyć się w tym samym posiedzeniu, ponieważ Prorok (pokój i błogosławieństwa Allaha na nim) powiedział: złoto za złoto , srebro dla srebra Orzeczenie dotyczące waluty jest wspomniane powyżej, jeśli różnią się one, przy czym wymieniane kwoty są różne, o ile wymiana odbywa się w tym samym posiedzeniu. Jeśli są tego samego rodzaju, takie jak dolary za dolary, czy dinarki dla dinarów, wymiana musi odbyć się w tym samym posiedzeniu i powinny być takie same. I Allaha jest źródłem siły. Koniec cytatu. Islamski Forex Kurs walutowy (FX) jest ważną działalnością w nowoczesnej gospodarce. Transakcja w walutach obcych jest zasadniczo umową wymiany jednej waluty na inną walutę po ustalonym kursie walutowym w uzgodnionym terminie, zapewnia ochronę przed niekorzystnymi kursami walut i pomaga firmom związanym z działalnością w walucie obcej ustalić formę narażenia na ryzyko walutowe . A przy korzystaniu z takich technik, jak zabezpieczenia hedgingowe, firmy mogą chronić się przed niekorzystnymi wahaniami kursów walut w przyszłym terminie. Transakcje walutowe obejmują transakcje płatności w walutach obcych i transfery funduszy obejmujące różne waluty i kraje oraz transakcje, takie jak czeki podróżne, gotówka w walutach obcych, projekty przeliczników walutowych, przelewy przelewów w walutach obcych, inwestycje i usługi handlowe. Dopuszczalność transakcji walutowych W finansowaniu islamu istnieje ogólny konsensus wśród badaczy islamskich, aby można było wymienić waluty różnych krajów na podstawie różnicy od jedności, ponieważ waluty różnych krajów są odrębnymi jednostkami o różnych wartościach lub wewnętrzną wartość i siłę nabywczą. Jednak w przeszłości były diametralnie przeciwstawne poglądy na temat dopuszczalności wymiany walutowej na bieżąco, tj. Gdy prawa i obowiązki obu stron odnoszą się do przyszłej daty. Rozbieżność poglądu na temat dopuszczalności kontraktów walutowych wynika przede wszystkim z kwestii istnienia następujących elementów: Riba (lichwy) Gharar (nadmierna niepewność) i Qimar (spekulacja hazardowa). Jeśli chodzi o porównanie z Ribą, niektórzy prawnicy porównaj papierowe waluty z złoto i srebro, które były powszechnie akceptowalne jako główne środki wymiany w pierwszych dniach islamu. Odnoszą się do hadisu świętego proroka (pokój na niego) Sprzedaj złoto za złoto, srebro na srebro. w takich samych ilościach na miejscu, a kiedy towary są różne, sprzedaj je, ale na miejscu. Niemniej jednak, w przeciwieństwie do złota i srebra, które można ważyć, nie można zidentyfikować ani ocenić wymiany walut papierowych należących do różnych krajów, wartości wewnętrznej lub wartości papierowych walut. Zatem nakaz aresztowań Sharirsquoah w odniesieniu do zakazu Riba nie ma zastosowania do walut papierowych. Wymiana taka byłaby dopuszczalna, dopóki nie będzie miała żadnego prawa do wymiany i sposobu rozliczania. Jeśli chodzi o Gharar i spekulacje, zakaz futures i naprzód z wymianą walut jest uzasadniony faktem, że taka umowa obejmuje sprzedaż przedmiotów nieistniejących lub przedmiotu nie będącego w posiadaniu sprzedającego. Niektórzy badacze uznali, że generalnie powinny być dopuszczalne futures, ponieważ skuteczna przyczyna, czyli prawdopodobieństwo niepowodzenia dostawy, była dość istotna w prostym, prymitywnym i niezorganizowanym rynku. Jednak nie powinno to już powodować obawy w dzisiejszym organizowaniu zorganizowanych rynków terminowych, w których uważa się, że ujednolicony charakter kontraktów terminowych i przejrzystych procedur operacyjnych na zorganizowanych rynkach terminowych minimalizują to prawdopodobieństwo porażki. Niemniej jednak takie spory nadal są odrzucane przez większość badaczy podkreślają fakt, że kontrakty terminowe niemal nigdy nie obejmują dostawy przez obie strony. Przeciwnie, strony umowy cofają transakcję, a umowa rozlicza się wyłącznie w cenie. Ponadto, jeśli chodzi o przewidywalność kursów walutowych, są one zmienne i pozostają nieprzewidywalne, przynajmniej dla dużej większości uczestników rynku. Każda próba spekulacji w nadziei teoretycznie nieskończonych zysków będzie grą losową dla takich uczestników. Banki islamskie wymieniają waluty na miejscu w transakcjach, takich jak przelew bankowy lub przelew pieniężny wyrażony w walucie obcej, płatność za towary przywożone z innego kraju, płatność za usługi rozliczane w walucie obcej, w przypadku sprzedaży lub zakupu waluty obcej w gotówce lub czeku podróżnym lub w projekcie bankowym z inną walutą, lub gdy klient składa czekiem lub projekt bankowy sporządzony w walucie obcej i wymaga płatności w walucie lokalnej. Poza transakcjami spotowymi transakcje walutowe mogą być podejmowane przez banki na podstawie kontraktów forward, kontraktów terminowych, kontraktów na opcje, kontraktów swapowych i arbitrażu walutowego. Mimo że niektóre z tych transakcji są kontrowersyjne, jako islamskie instrumenty finansowe, ponieważ można przypuszczać, że te elementy zawierają spekulacje i odsetki. Również podczas gdy normalnie nie ma kosztów związanych z transakcjami walutowymi, to banki islamskie nadal uzyskują korzyść finansową poprzez włączenie marginesu do transakcji lub stawki umownej. Oznacza to, że stopa procentowa banków może się różnić od aktualnie obowiązującego poziomu rynkowego, przy czym bank uzyskuje zysk z transakcji. Rynki walutowe Todayrsquos charakteryzują się zmiennymi kursami walut. Na niestabilnym rynku uczestnicy są narażeni na ryzyko walutowe, a racjonalność islamska wymaga, aby takie ryzyko było zminimalizowane pod kątem wydajności, jeśli nie zmniejszy się do zera. Mechanizmy hedgingu islamskiego FX mają na celu osiągnięcie celów konwencjonalnych umów zabezpieczających walutę, przy jednoczesnym zachowaniu zgodności z islamskimi zasadami jurysprudencji handlowej. Oznacza to konieczność zapewnienia, że ​​umowa jest wolna od Riba, Gharar i Maysir. Niektóre z tych mechanizmów to: bull Kontrakt terminowy zawierający walutę umożliwia sprzedaż jednej waluty przeciwko innemu, w celu rozliczenia w dniu wygaśnięcia umowy, eliminuje ryzyko wahań kursów walutowych poprzez ustalenie stawki w dniu zawarcia transakcji na transakcję, odbędzie się w przyszłości. bull Kontrakt futures zawierający walutę jest umową kupna lub sprzedaży określonej waluty na dostawy w uzgodnionym miejscu i czasie w przyszłości, jednak umowy te bardzo rzadko prowadzą do dostarczenia waluty, ponieważ pozycje są zamknięte przed Data dostarczenia. bull Opcja walutowa jest narzędziem zabezpieczającym, podobne do polisy ubezpieczeniowej, która umożliwia wymianę jednej waluty na inną datę, przy ustalonym kursie walutowym, bez żadnego obowiązku dokonywania tego typu opcji walutowych eliminuje ryzyko rynkowe na rynku przyszłe transakcje. bull Kontrakt swap dotyczący walut to umowa wymiany jednej waluty na inną walutę i odwrotna wymiana w późniejszym terminie, oparta na nominalnej kwocie kapitału lub równoważna kwota główna, która ustala wartość swapu w momencie zapadalności, ale nigdy nie wymieniane Swapy walutowe są wykorzystywane w celu uzyskania płynności. bull arbitrage walutowe ma na celu wykorzystanie różnic w kursach wymiany na różnych rynkach pieniężnych, kupując walutę na jednym rynku i sprzedając ją na innym rynku w celu skorzystania z różnych stóp procentowych. Z punktu widzenia Sharirsquoah problem z powyższymi strukturami pojawia się, gdy zainteresowane strony chcą wymienić walutę w przyszłości, ale już ustalają stawkę ustaloną dzisiaj, a umowa jest dziś zapieczętowana. Jest to sprzeczne z podstawowymi zasadami szariatu dotyczącymi wymiany waluty (Bai Sarf). W Bai Sarf jest wymóg wymiany, która wiąże się z dwoma różnymi walutami, które mają być dokonywane na miejscu. W związku z tym zabrania się zawierania kontraktów walutowych, w wyniku których realizacja odroczonej umowy, w której nie ma miejsca równoczesne posiadanie obu wartości kontrahenta przez obie strony. Niemniej jednak, w celu zminimalizowania ryzyka niepewności cen w przyszłości, pojawiły się również banki islamskie, kontrakty terminowe, kontrakty terminowe, opcje i transakcje wymiany, chociaż generalny wyrok szariatistów nie pozwala na zabezpieczenie. Te zastrzeżenia mogą być dyskusyjne, ponieważ hedging pomaga wyeliminować Gharar, umożliwiając importerowi zakup wymaganej wymiany walutowej przy obecnym kursie walutowym, ponieważ banki islamskie inwestują tylko w obce waluty kupione przez nich w sposób zgodny z szariatem, jest możliwe i ponieważ respektowana jest zasada ochrony bogactwa. Ponadto w islamie dozwolone są prawdziwe spekulacje, w przeciwieństwie do profesjonalnej spekulacji, w której spekulant nie jest prawdziwym inwestorem. Większość islamskich kontraktów finansowych udzielanych przez islamskie banki będzie narażona na wahania kursów walut wynikające z ogólnych zmian kursów walutowych w walutach obcych i wynikłych należności i zobowiązań z tytułu różnic kursowych. Islamskie banki mogą pobierać opłaty oparte na różnych umowach islamskich, a także ograniczać spekulacje i nadużycia, zabezpieczenie mogłoby ograniczać się do należności i zobowiązań z tytułu różnic kursowych związanych z prawdziwymi danymi i towarami. Swap wprowadzony przez banki islamskie, oparty na pojęciach takich jak Warsquoad, Murabahah, Musawamah i Tawarruq uznawany jest za dopuszczalny przez naukowców dopóty, dopóki nie zawiera elementów naruszających Sharirsquoah, a także w celu zaspokojenia potrzeb hedgingowych. Dlatego parametry Sharirsquoah w strukturze i realizacji wymiany są bardzo ważne, aby zapewnić, że praktycy rynku naprawdę spełniają i przestrzegają wymogu nakreślonego przez Sharirsquoah. Proponowane są dwie szerokie kategorie parametrów Sharirsquoah w odniesieniu do islamskiego FX Swap, a mianowicie wytyczne dotyczące łączenia różnych umów w jednej transporcie z innymi jest na wytycznych, jak demarkować islamskie cele wymiany, czy to, aby zabezpieczyć czy spekulować. Obie powszechnie oferowane struktury islamskiego FX Swap na rynku opierają się na kontrakcie Bai Tawarruq lub koncepcji Warsquoad (obiecujące zapotrzebowanie). Układ oparty na Tawarruku jest skonstruowany z zastosowaniem dwóch zestawów Tawarruq (na początku), aby umożliwić osiągnięcie takiego samego efektu jak FX Swap. Chociaż druga struktura oparta na koncepcji Warsquoad polega na wymianie walut na początku, a obietnicą lub przedsięwzięciem (Warsquoad) przeprowadzenia kolejnego Bai Sarf w przyszłym terminie w oparciu o ustaloną stawkę. Po upływie terminu, drugi Bai Sarf zostanie wdrożony w celu odzyskania oryginalnej waluty.

No comments:

Post a Comment